تنوع متفاوت مدلهای دوربین دوچشمی با توجه به وظیفه اصلی آنها که همان ایجاد وضوح در دید شما در طبیعت و مناظر با عمق زیاد هستند بسیار شگفت انگیز است. لذا انتخاب بهترین دوربین دوچشمی در میان ده ها تنوع و مدل کاری بسیار دشوار خواهد بود، قطعا یکی از بهترین راه های انتخاب دوربین مناسب فعالیت شما، استفاده و مقایسه آنها در شرایط واقعی خواهد بود، اما این کار نه تنها زمان بر خواهد بود، بلکه با توجه به ابعاد دیگر غیر ممکن مینماید.

ما برای شما فیزیک و آناتومی دوربین های دوچشمی را تشریح کرده ایم، نکات بارز هر مدل و تفاوت های آنها را بر شمرده ایم و به زبان ساده راه انتخاب بهترین دوربین دوچشمی با توجه به فعالیتتان را شرح داده ایم و به شما کمک خواهیم کرد تا خرید بهترین دوربین شکاری را با ما تجربه کنید.

شرح مختصری بر پرسشهای کلی پیرامون دوربین های دوچشمی :

بهترین دوربین دوچشمی

عددهای ضرب شده در هم روی دوربین های دوچشمی به چه معناست؟

قدرت بزرگنمایی × اندازه لنز سوژه به ترتیب عناوین دو عددی است که روی یک دوربین دوچشمی میبینید. یک دوربین 20×8 میتواند تا 8 برابر سوژه شما را بزرگ نماید و اندازه لنز نزدیک به سوژه برابر 20 میلیمیتر خواهد بود. اندازه لنز قدرت تشخیص اندازه دوربین و وزن آنرا به استفاده کننده خواهد داد، علاوه بر آن بیشترین تاثیر آن روی میزان نور ورودی به دوربین و وضوح سوژه خصوصا در سطوح پایین تر نور محیط خواهد بود.

چرا بعضی از دوربین های دوچشمی اختلاف قیمت فاحشی نسبت به رنج قیمتی رده خود دارند؟

جواب این سوال، فقط و فقط به تکنولوژی ساخت داخل دوربین باز میگردد، علت اصلی اخلاف قیمت میلیونی دوربین های دوچشمی جنس و متریال لنز های به کار رفته در آن و تکنولوژی تراش و پرداخت آنها است.

به چه موارد دیگری در هنگام خرید یک دوربین دوچشمی مناسب باید توجه شود؟

بدنه مقاوم به ضربه، روکش EVA در قسمت های دستگیره ای که موجب تسلط بیشتر شما روی دوربین خواهند شد. همچنین لنزهای ضد بخار در کنار بدنه ضد آب یا مقاوم در برابر نفوذ آب هم از ویژگی های کاربردی است که در هنگام خرید با توجه به کاربری و انتظار خود میتوانید به آنها توجه کنید.

چگونه دوربین دوچشمی مناسب را برای کاربرد مورد نظرم تشخیص دهم ؟

اگر دوربین دوچشمی خود را برای کاربردهای خاص مانند پرنده نگری، طبیعت نگری، دریانوردی، رصد آسمان و انواع فعالیت های دیگر در نظر دارید راهنمای ساده شده زیر به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری از بین انواع دوربین های دوچشمی داشته باشید.

بهترین دوربین دوچشمی برای فعالیت های کوله گردی، طبیعت گردی و کوهنوردی چیست؟

مهم ترین فاکتور در این نوع از فعالیت وزن و اندازه میباشد، لذا دوربین های دوچشمی کوچک با وزن کم ارجحیت بیشتری نسبت به سایر دوربین ها خواهند داشت. دوربین با بزرگنمایی 8 تا 10 برابر مناسب خواهد بود و لنز 28 میلیمتر و کمتر گزینه مناسبی برای کوله شما و میدان دید هدف شما است. تهیه یک دوربین با پوشش رابر بیرونی، مقاومت دوربین را افزایش میدهد و برای این نوع فعالیت ها ضریب اطمینان بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بهترین دوربین دوچشمی برای پرنده نگری کدام است؟

با توجه به اینکه در این مورد اندازه و وزن دوربین دارای اهمیت کمتری نسبت به مشخصات اپتیک دوربین است، انتخاب یک دوربین سایز متوسط تا فول سایز خگزینه مناسبی است. بزرگنمایی 8 برای این فعالیت مناسب است، زیرا به شما میدان دید عریضتری خواهد داد، اگر قصد تماشای پرندگان کوچک و حیوانات ریز اندام را دارید، شاید بزرگنمایی 10 هم برای شما مناسب باشد. اندازه لنز دوربین هم میتواند از 32 الی 42 میلیمیتر بر اساس سلیقه و نور محیط متغیر باشد. طبیعی است که دوربین 42 میلیمیتری وضوح بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بهترین دوربین دوچشمی برای طبیعت نگری، تور های سافاری و حیات وحش کدام است ؟

بهترین دوربینها برای این فعالیت، دوربین های فول سایز و میدسایز با بزرگنمایی 10 هستند، اگر قصد دارید از نزدیک به تماشای حیات وحش بروید، دوربین های بزرگنمایی 8 نیز مناسب خواهد بود. در مورد انتخاب دوربین مناسب حیات وحش دریا، باید به ضد آب بودن و مقاومت دوربین در شرایط مرطوب دقت کنید.

بهترین دوربین دوچشمی برای قایق رانی، پدل بوردینگ و موارد مشابه

سبک بودن در این دوربین ها به شما آزادی عمل بیشتری خواهد داد همچنین تکان های زیاد که خاصیت این ننوع فعالیت است شما را مجبور به استفاده از بزرگنمایی های کمتر برای ثبات بیشتر تصویر خواهد نمود. لذا دوربین های 32*8 بهترین گزینه برای انتخاب شما خواهند بود، و قطعا ضد آب بودن کامل دوربین از اهمیت ویژه ای در این نوع فعالیت برخوردار است.

بهترین دوربین دوچشمی برای رصد ستاره ها چطور؟

در این فعالیت قطعا عدد بزرگتر به معنای کیفیت و تجربه بهتر از فعالیت شما خواهد بود، دوربین های 50×10 و 42×10 بهترین گزینه در زمره دوربین های دوچشمی فول سایز هستند، اگر قصد داری از زوم بیشتری برخوردار باشید میتوانید از دوربین های دارای بزرگنمایی 12 و بیشتر استفاده کنید و حتما به این موضوع توجه داشته باشید که برای استفاده از این دوربین های به یک ترایپاد برای ثبات تصویر نیاز خواهید داشت.

برای مقایسه انواع دوربین های دوچشمی به صفحه تخصصی دوربین های دوچشمی زردکوه مراجعه کنید.

برگرفته از سایت REI Sport .